Älskar allt som har med friluftsliv att göra. Jag har vandrat 1000-tals mil genom 16 länder - Sverige, Norge, Danmark, Polen, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Liechtenstein, Österrike, Frankrike, Portugal, Schweiz, Italien, Slovenien, Tjeckien. Tog jägarexamen 2017 och jagar hela hösten och vintern!

Ängar mig åt friluftsliv året runt!
2012 Utsedd till ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011
2013 Startade hela eventet EN UTENATT I MÅNADEN (Tälta året runt)
2014-2015 FÖRST I SVERIGE att bestiga samtliga Sveriges 25 landskaps högsta toppar. Har även besökt samtliga Sveriges 30 nationalparker.
2017 jägarexamen
www.vandringstjejen.se

Användarnamn: Vandringstjejen

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Jakt, Ridning, Utförsåkning

2022-10-17

Premiär för rådjursjakt - hittar vår tax Norma några rådjur?

1 oktober är premiärdag för jakt på rådjur med drivande hund.

Vi jagar med vår tax Kolmilans Norma som är svensk och finsk jaktchampion.

2021-09-13

Vandring Nässeldalsrundan, Bogesundslandet med barnen, hundarna och mannen

2018-03-16

Decemberjakt 2017 - En nykläckt jakttjejs tankar

Vi tar bilen till jaktmarken strax utanför norra Stockholm. Väl där möter resten av jaktlaget upp. Det är kallt, runt nollan när vi kliver ur bilen. Det ryker ur min mun när jag andas och jag drar snabbt på mig min varma jaktjacka. Jag gillar verkligen inte att frysa!

2018-03-14

Paddla Tyresö Runt - 23 km genom många sjöar och åar

Ha en trevlig dag!

/Helena Traneving

2018-02-26

Paddling på Nittälven

Kristi Himmelfärdshelgen för några år sedan paddlade jag Nittälven vilken är den bästa paddelleden jag hittills paddlat trots många hinder längs vägen som nedfallna träd, vass och ris. Under färden blev det till att plocka fram sågen minst en gång under paddlingen.