Älskar allt som har med friluftsliv att göra. Jag har vandrat 1000-tals mil genom 16 länder - Sverige, Norge, Danmark, Polen, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Liechtenstein, Österrike, Frankrike, Portugal, Schweiz, Italien, Slovenien, Tjeckien. Tog jägarexamen 2017 och jagar hela hösten och vintern!

Ängar mig åt friluftsliv året runt!
2012 Utsedd till ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011
2013 Startade hela eventet EN UTENATT I MÅNADEN (Tälta året runt)
2014-2015 FÖRST I SVERIGE att bestiga samtliga Sveriges 25 landskaps högsta toppar. Har även besökt samtliga Sveriges 30 nationalparker.
2017 jägarexamen
www.vandringstjejen.se

Användarnamn: Vandringstjejen

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Jakt, Ridning, Utförsåkning

2017-03-29

Spännande vildsvinsjakt med familjen som publik - artikel i tidningen Svensk Jakt

Under mellandagarna (jul/nyår 2016) var jag, min sambo och hans två barn ute med jaktlaget för att jaga vildsvin.

Vi hade redan innan avfärd hemma bestämt att jag och Sixten (7 år) skulle placeras lite utanför jakten men på en höjd där vi kunde ha god möjlighet att se själva jakten.

2017-01-19

Jägarexamen - två skånska tjejer som vill bli jägare

Äntligen är det dags! På tisdag börjar min utbildning i jägarexamen.

2017-01-03

När taxen vägrar sluta jaga och man måste ta på pannlampan

Nyårshelgen bjöd på lugnt nyårsfirande på landet utanför Uppsala.

Nyårsafton prioriterades mat och umgänge med goda vänner.

2016-12-06

Lunch ute i skogen - för att det smakar bäst så!

Att min familj gillar att vara ute råder det ingen tvekan om.

2016-12-05

Hur går ett drevprov till....

I fredags var jag och Fredrik iväg och gjorde ett drevprov med vår tax Norma. Norma är redan champion och tanken är att vi fortsättningsvis ska göra ett drevprov en gång per år för att registrera hennes jaktegenskaper att ha som underlag inför avelsvärdering.

Någon gång i framtiden ska Norma nämligen få bli mamma och då tänker vi behålla en avkomma efter henne.