Insikter från mina utsikter.

Bor med familjen (tre barn) på landet en mil söder om Glava i västra Värmland. Har nära till Glaskogens naturreservat. Uppväxt utanför Falun. Har egen firma där jag jobbar med paleobotanik, en naturvetenskaplig analysmetod inom arkeologisk forskning.
Längtar ut på äventyr men också efter frid och lugn i naturen.

Användarnamn: äventyrssugen

Intressen: Fågelskådning, Expeditioner, Vandring, Långfärdsskridsko, Bär & svamp, Paddling, Foto, Resor, Hälsa, träning, skriva

En sista chans

Vintern tog slut i ett nafs. Plötsligt var snön borta, knoppar sticker fram ur gräset och vårvintern blev vi snuvade på, åtminstone i mina trakter. Jag tog en sista chans att få uppleva lite av den och kanske få möjligheten att se vargspår eller höra vargyl och åkte upp på Glaskogen tillsammans med hunden och ryggsäcken.

Under bar himmel

Lyckades pricka in årets hittills kallaste natt när jag i fredags kväll tog sovsäckarna med mig och knatade den dryga kilometern genom skogen ner till sjön. Den lilla ön Hönsholmen låg som en svart jätteval och badade i det skarpa månljuset. Tände en brasa för mysfaktorns skull och rullade ut liggunderlag och säckar. En svag men ändå isande nordanvind gjorde att jag valde lite lä bakom en knotig tall. Månen stod över Orion, min väktare i vinternatten.