Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Peak of Nykvarn

Gjorde Peak of Nykvarn , en del av Peak of Stockholm projektet tillsammans med Jill som är urinnevånare från Nykvarn

Peak of Nykvarn innebär att

e. Vidbynäs Naturreservat

4. Att göra en Handikappinventering i Skogsturs anda enligt

Naturskyddsföreningens kriterier

5. Att vandra en stor del av = Turingeleden (Huvudvandringsled)

Vi började Peak of Nykvarn med den högst belägna punkten och ett naturreservat.

Detta var ju mitt i vintern och kallt men ingen snö denna gång utan barmark

Vi startade med Nykvarns högsta punkt Bystaberg 85 m.ö.h

Parkerade nere på en grusväg och gick relativt brant upp mot toppen.

Här fanns en liten miniruin.

Vi lade ut vår Geocache Peak of Nykvarn

Ner från berget och vidare till Jägarskogens naturreservat

Se mer bilder på hemsidan på nedan länk
www.traneving.se

Jägarskogens Naturreservat

Ett fint naturreservat där man började vandra på en väldigt fin stig .

Sista biten ut mot Yngern blev det lite mer terräng och backigt för att till slut komma ut till ett jättefint vindskydd där vi tände en eld och åt vår mat.

Mörkret föll och vi tog oss med nöd och näppe tillbaka till bilen.

Tillgänglighet: Detta naturreservat är hyfsat tillgängligt om man vid korsningen där stigen går upp på ett berg svänger vänster istället och kommer på den väg vi gick tillbaka. Då kan du nästan ta dig ända ut till vindskyddet.

Se mer bilder från Jägarskogen på följande länk

www.traneving.se

Thomas Traneving tillbaka

Hej Har varit med om mycket i mitt liv som företagare och friluftsmänniska Hänt mycket under livets gång och speciellt i friluftsvärlden På senare år har jag hållit på mycket med fastigheter och boende och det får jag väl göra ett tag till men min stora passion friluftsliv har det blivit dåligt med . En orsak till det är att jag för 2 år sedan fick ont i ben och rygg och det är fortfarande inte bra men ska opereras i höfterna om 2 så efter en rehabilitering blir jag som normalt igen Tänkte även börja gå igenom alla mina tidigare projekt genom åren som Adventure Nights och Peak of Sweden mfl. projekt Blev ju årets Näräventyrare i Sverige för 10 år sedan så tänkte repetera allt inom mitt tidigare friluftsliv och även det nya som kommer in Jag kommer ge tips om friluftsliv och hålla friluftskurser i maj och framåt, så vi ses mediernas värld. Detta är mitt första inlägg och ni är välkomna att följa mig på min nya och gamla resa Hej då så länge

Peak of Denmark

Jag hann inte skriva i somras men sommaren 2016 åkte Anders Andrae och jag Thomas Traneving till Danmark för att genomföra Peak of Denmark i föreningen Skogsturs och Tranerving Outdoors namn.

Thomas Traneving genomförde Peak of Sweden tillsammans med Helena 2014-2015 med samma upplägg som ovan, men med betydligt större toppar och flera nationalparker.

Peak of Ekerö Del 3

Adelsö Sätra Naturreservat

Efter peak of Adelsö kunde vi bara åka 500 meter och förbi Sätra Gård när vårt tredje naturreservat dök upp.