Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Vandring på Vildmarksstigen i Törnskogen - Sollentuna

Innan snön föll i vintras (december) fick vi tips om Vildmarksstigen som är ca. 10 km lång och slingrar sig genom Törnskogen i Sollentuna. Törnskogen är verkligen Sollentunas vildmark. När man befinner sig mitt i skogen är det svårt att förstå att man inte är långt från Stockholmcity.

Vi parkerade vår bil vid slutet av Båtsmansvägen där man enligt vandringsguiden vi köpt från Naturskyddsföreningen (40 kr) skulle stöta på stigen.

Vi är intervjuade i senaste nr av STF Tidningen Turist

Det är ingen hemlighet att vi lusläser STF tidningen Turist från pärm till pärm när den dyker upp i brevlådan där hemma!

Då är det extra roligt när de ringer och vill göra en intervju som blev till en artikel i senaste numret av tidningen.

Skulle det verkligen gå att åka skidor detta Påsklov?

Jo det gjorde det!

Det var visserligen med viss tvekan vi intog vår stuga i Idre denna Påsk.

Sjuk men på bättringsvägen - Kort vandring i Ulriksdal

Denna text har legat och väntat in våren. Ja det är så det känns i alla fall. Så länge det var snö ute ville vi inte skriva om gröna vandringar. Men nu när vinter släpper sitt grepp om Sverige passar det bra att börja igen.

Den 6 november var en rätt fin höstdag. Helena hade legat sjuk i feber och var äntligen på bättringsvägen. Var det inte Kryptosporidium eller Borelia som sänkte henne i höstas så var det en envis förkylning som gjorde sig påmind.

Skitföre över stock och sten - Men det gör livet lite äventyrligare

Att vi gillar att göra livet lite extra äventyrligt är väl inte något som undgått någon vid det här laget ;)

Varför göra det lätt för sig när man kan trixa till livet så det verkligen känns att man lever!