Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Äventyrsfamiljen Traneving - Intervju i tidningen Mitt i Västerort

Igår delades lokaltidningen Mitt i Västerort ut i brevlådorna hemma i Hässelby (och hela västra Stockholm).

På sidan 8 var Äventyrsfamiljen Traneving intervjuade.

Everest på Cosmonova och en föreläsning med Fredrik Sträng och Lars Cronlund

Igår var vi på Cosmonova, Naturhistoriska i Stockholm och lyssnade på föreläsningar av Fredrik Sträng och Lars Cronlund.

Vinter, sol och turskidor – Järvafältet i Stockholm

I slutet av januari låg det fortfarande gott om snö i terrängen. En solig och skön eftermiddag begav vi oss till Järvafältet och åkte en tur på våra turskidor. Vi har valt att kalla turen Tånglötrunt eftersom start och mål var vid parkeringen i Tånglöt, Järfälla.

Besök på Vildmarksmässan 2012

Jodå, även vi passade på att besöka vildmarksmässan detta år.

Precis innan vi skulle åka iväg med bilen råkade vi se ett blogginlägg här på Utsidan som summa summarum gav Vildmarksmässan lågt betyg. Här kommer i alla fall våra upplevelser från lördagens besök på mässan.

Två turer på långfärdsskridskor, Vikingaslingan – Skokloster och Hässelby

Skokloster – Erikssund – Skokloster = 18 km

Vikingaslingan som sträcker sig mellan Skokloster och Erikssund är ungefär 18 km lång om man åker tur och retur.