Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Roslagsleden

Nya sträckningen av Roslagsleden till Grissleham.

Vi hade ju tidigare hunnit till Roslagsbro och fortsatte nu därifrån.

En fin liten led

Vi hade inte så mycket tid denna dag men ville ändå ut och göra något.
Hanstaleden låg närma hemma samt att den bara var 5 km lång. Nu spöregnade det en stor del av tiden men vad gör det. Det finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Äntligen Candensare

Äntligen fick vi använda vår canadensare. P.g.a att vi inhandlat en havskajak har inte canadensaren blivit så använd men nu kom den väl till pass.
Broströmmen ligger i Roslagen några mil norr om Norrtälje.
Vi bestämde oss för att ta en bil med buss Vi lade i canadensaren nära Brölunda och tog bilen tillbaka till Norrtälje där vi tog bussen till Galltorp, sen fick vi gå 1 km tilbbaka till canadensaren.
Vi kom rätt snart ut i Brosjön som vi paddlade till änden där det blev stopp av igenväxta vass

Båtluffarvandring i Stockholms Skärgård

Gigi Cederholm med son Wilfred var på besök i Stockholm. Då bestämde vi oss för att vandra mellan 2 öar i Stockholms Skärgård.
Vi og bilen till Waxholm och Waxholmsbåtarna där vi tog Sunnan ut till Karklö som är en liten ö lite längre ut i skärgården. Båten satte av oss i ett heöt obebyggt område med endast en liten skogsstig.

Vi vandrade genom skogen och kom fram till en jättefin liten by med 3-4 hus.

På andra sidan ön fanns det en liten orange båt som vi rodde över till andra sidan.
Thomas rodde tillbaka efter att ha lämnat Amanda och Helena på andra sidan.

Järva Cykelled

Thomas & Jesper tog cyklarna och cyklade runt Järvafältet på en markerad cykelled
Vi köpte en karta över cykelleden i caféet vid Bögs gård och trampade på.

Vi cyklade vidare till Väsby Gård där cykelleden gick förbi och kom in en kort bit i Sollentuna innan vi kom tillbaka till Järvafältet.
Vi åt lunch vid Översjön.