Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Nätverket Utebildarna

I Helgen 17-18 April drogs nätverket Utebildarna igång,

Fiskeboda var platsen som ligger utanför Julita som ligger utanför Katrineholm.

Järvakilen - Etapp 1, 2 och 3

Vi upptäckte Järvakilen våren 2010 och bestämde oss för att försöka vandra hela leden trots att den inte är markerad ännu. Den sträcka som i dagsläget, april 2010, är markerad är sträckningen mellan Rinkeby Hage/Hjulsta och genom hela Järvafältet.

Påskavslutning - Turskidor på Nipfjället, Idre

5 april 2010 - Turskidor på Nipfjället, Idre.

Perfekt Påsktur på skidor vid Grövelsjöns Fjällstation

Efter all påskmat kändes det bra att äntligen få komma ut på tur på kalfjället.

När vi vaknade på påskdagen var det strålande sol och helt vindstilla. Temperaturen steg sakta men säkert en bra bit över nollan. Perfekt! Vi beslutade oss för att skticka upp till Grövesjöns Fjällstation (från Idre Fjäll) för att där ge oss ut på tur uppe på kalfjället.

Årets första Vandring

Vi var väldigt sugna på att vandra men det var ju fortfarande massor av snö ute i naturen.

Vi måste hitta något ställe som inte hade alldeles för mycket pulssnö.