Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Vandra i snön med i Brixen Bressanone Italien

Dag 1

Thomas kom med på en resa med @Goretex till Brixen (Österrike) trodde jag.

Startade på Arlanda, mellanlandade i Wien innan vi med propellerplan tog oss till innsbruck.

Därifrån åkte vi buss till Brixen. Väl framme i Brixen checkade vi in och jag satte mig i baren tillsammans med chefredakören för Utemagasinet och redaktören för Outside (Träning)

Vi började diskutera om var vi var i Österrike och vi blev väldigt osäkra om vi över huvud taget var i Öaterrike. Okej, Jag frågade i baren Var är vi på tyska. Alla pratade tyska. Wir sind im Brixen Bressanone im Italien. Vilken överraskning, Vi skulle tillbringa 3 dagar i Brixen Bressanone i Italien., inte Brixen im Thal i Österrike.

Senare på kvällen vandrade vi 4 km genom byn till Forum där vi hade en presentation av nya @Goretex C-net materialet på jackor och annat.

Vi fick testa och känna på C-net. Efter det åt vi middag och gick på en rätt tråkig föreläsning så jag gick hem och la mig.

Dag 2 @Goretex

På morgonen skulle vi än en gång gå 4 km till Forum där vi skulle samlas för att åka högt upp i Alperna med minibussar..

Ju högre upp vi vandrade desto mer snö blev det. Lite tidigt på året med så mycket snö.

Vädret sken upp och Vilken fantastiskt utsikt.

På vägen stannade vi upp och tittade på #Scetchyandy som är värdens bästa på Slackline . En länk om @Scetchyandy https://www.youtube.com/watch?v=1j-QMHoZYCQ

Scetchy Andy höll även en lite förelsäning under fikat då han bl.a berättade om en turné med #Madonna som aldrig blev av- En artikel i tidningen Outdside finns i senaste numret med en intrevju av Andy Lewis.

Vi fick även en kort föreläsning av rullsolsburne äventyraren Fredrik Brunner

Efter fikat belev det en ordentlig stigning till toppen av berget där en kyrka och en restaurang fanns

Restaurangen drevs av Tamara Lunger förädrar. #Tamaralunger är en känd äventyrare som bl.a har bestigit K2 mm. Hon höll en föreläsning eller en sorts intervju hölls med #Tamara och hennes försäldrar

Tamara Lunger http://www.tamaralunger.com berättade om sitt liv innan vi påbörjade den långa vandringen tillbaka, som blev betydligt lättare än vägen upp

Jag ville ta en annan väg ner vilket jag gjorde. En liten led gck mer rakt ner och jag slapp vägen. Denna genväg blev en senväg , men en otroligt fin upplevevelse.

Kom förbi ett jättefin vattenfall. Hamnade till slut 2 km nedanför bilarna.

Mötte en minibuss på väg upp som körde mig uppför till bilarna och allt var frid och fröjd. Inte vilse i Alperna J

På kvällen blev det middag och föreläsning.

Hemgång i natten

Dagen efter bar det iväg hemåt med propellerplan och Jetplan.

Se mer på vår hemsida Dag 2

Dag 1 http://www.traneving.se/hiking/brixen-bressanone-italien-med-atgoretex

Thomas Traneving

Thomas Traneving tillbaka

Hej Har varit med om mycket i mitt liv som företagare och friluftsmänniska Hänt mycket under livets gång och speciellt i friluftsvärlden På senare år har jag hållit på mycket med fastigheter och boende och det får jag väl göra ett tag till men min stora passion friluftsliv har det blivit dåligt med . En orsak till det är att jag för 2 år sedan fick ont i ben och rygg och det är fortfarande inte bra men ska opereras i höfterna om 2 så efter en rehabilitering blir jag som normalt igen Tänkte även börja gå igenom alla mina tidigare projekt genom åren som Adventure Nights och Peak of Sweden mfl. projekt Blev ju årets Näräventyrare i Sverige för 10 år sedan så tänkte repetera allt inom mitt tidigare friluftsliv och även det nya som kommer in Jag kommer ge tips om friluftsliv och hålla friluftskurser i maj och framåt, så vi ses mediernas värld. Detta är mitt första inlägg och ni är välkomna att följa mig på min nya och gamla resa Hej då så länge

Peak of Nykvarn

Gjorde Peak of Nykvarn , en del av Peak of Stockholm projektet tillsammans med Jill som är urinnevånare från Nykvarn

Peak of Nykvarn innebär att

Peak of Denmark

Jag hann inte skriva i somras men sommaren 2016 åkte Anders Andrae och jag Thomas Traneving till Danmark för att genomföra Peak of Denmark i föreningen Skogsturs och Tranerving Outdoors namn.

Thomas Traneving genomförde Peak of Sweden tillsammans med Helena 2014-2015 med samma upplägg som ovan, men med betydligt större toppar och flera nationalparker.