Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Jul i Grövelsjön!

Så var det packat och klart!

Denna jul ska jag återuppta det som blev en tradition under ett antal år men som har legat nere på senare tid  - att resa iväg till något ställe där det säkert finns snö, de jular mina barn har "pappajul".

Ett julminne

Snart är det jul igen och årets julklapp är en upplevelse läste jag  i tidningen för ett tag sen. Hur nu någon kan veta det, flera veckor före julafton!

För en del år sedan gav jag mig själv en upplevelse i julklapp. Mina barn skulle fira jul hos sin far och jag ville inte försöka ha en  "vanlig" jul hemma utan dem, så jag hyrde in mej på Grövelsjöns fjällstation. Det var roligt och trivsam stämning ,trevliga människor och många aktiviteter att delta i om man ville. Föredrag, julpyssel, skidturer med färdledare, hundspannstur...

Hemma igen!

Nu är jag hemma igen efter en fantastisk fin fjälltur! Det gungar fortfarande konstigt i huvudet efter senaste dygnets buss- och tågåkande trots att jag varit på "fast mark" flera timmar nu.

Flera gånger under hemresan tittade jag igenom mina bilder i kameran, så fantastiska vyer, vilka fjällmassiv, ett sånt osannolikt vackert väder, badvänlig temperatur i sjöar och bäckar, alla vad gick bra. Jag höll mej väldigt nära min plan att gå runt nästan hela Sulitelmamassivet och avsluta turen i Kvikkjokk.

Planering för orbitering

Orbitering. Så kallas det när man går runt ett berg. Berget ska vara heligt och kanske ska man vara munk också.

Jag är absolut ingen munk, om Sulitelmamassivet betraktas som heligt vet jag inte men jag ska i alla fall gå runt det. Nästan i alla fall...

Fjällfunderingar

Nu äntligen är vårens stora sömnadsprojekt i det närmaste avslutat, bara handsömnad återstår på dotterns balklänning och sonens klätterbyxor är ihopsydda. Det tog en rejäl stund bara det, för varje hål jag sydde igen verkade det uppstå ett nytt som behövde fixas men nu håller de ytterligare några replängder. Så nu när alla sygrejor är undanstuvade kan jag täcka bordet med fjällkartor och på allvar börja planera för sommarens fjällvandring.

Men jag har ett problem...  Jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!