Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Det doftar vår!

Det är vår i luften!

Jag har känt den där speciella doften i luften några gånger nu, den doft som bara kan kännas om vårkvällar när temperaturen sjunker efter en solig dag.

Vasaloppsfunderingar

Så är Vasaloppets vintervecka över för den här vintern. Över 40 000 personer har deltagit i något av loppen, en del har till och med varit ute i vasaloppsspåret  i både två och tre lopp.

Spåret ja. Det är minsann inget vanligt spår. Nej, nuförtiden kallas det för arena, Vasaloppsarenan! Det ni, det är nåt helt annat än ett vanligt skidspår! Synd bara att denna tjusiga benämning inte kan borga för en jämn och god kvalitet på skidspåren. Men det är till stor del vädret som bestämmer, antingen det är ett skidspår eller en "arena".