Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Kalle Anka Cup

Så är en intensiv skidhelg tillända. Inte en meter har jag åkt själv, men fått se många duktiga och energiska tretton- och fjortonåringar åka skidor. Fast mest har jag sett nummerlappar eftersom jag suttit och registrerat mellantider. Emellanåt har det varit svårt att inte snegla åt andra hållet i tidtagningsvagnen för att få se målgång.

Idag fick jag dock sitta i målgångsänden under ski cross-stafetterna, där kunde jag delvis se banan och  många sätt att ta sig igenom en port baklänges. En del trampade runt lite omständigt för att komma igenom porten rätt, andra trasslade in skidorna rejält i käpparna och några gjorde det lätt och elegant, hopp  med helomvändning- glida baklänges- hopp igen och fortsätta framåt! Tjusigt! Jag har prövat lite själv, ski cross är inte så enkelt...

En vintervecka

Den här veckan har det varit  Riktig Vinter varenda dag och härliga kvällar med skidåkning och bad!

Tack vare minusgrader och den snö som kom i lördags kväll har jag sluppit det kletiga klistret, det har funkat utmärkt med burkvalla, mycket smidigare! Och så finns det längre spår att åka i, det är roligare då.

Snö!

I går kväll satte Vår Herre igång den riktiga snökanonen. Det snöade stora, härliga flingor nästan hela kvällen och i morse fanns runt en decimeter nysnö.

Snön var blöt och tung när jag var ute och skottade, men frampå dagen sjönk temperaturen så nu finns det chans att den får bli kvar. Väderpognosen på yr.no säger ialla fall att temperaturen ska fortsätta att hålla sej på rätt sida nollstrecket hela veckan.