Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Back on Track!

Äntligen friluftsliv igen, det var alldeles för länge sen sist!

Korpabryggan på Tjärö

Nyss hemkommen från Blekinge, fem  tältnätter rikare, där dagarna mellan nätterna fördrevs med kajakpaddling i Hällaryds skärgård.

Tältplats på Östra Bokön

Underbara öar, fantastisk natur och helt strålande väder, bättre semester kan man nästan inte önska sej!

Strandhugg för lunch

Kajak hyrdes hos Paddelkompaniet i Järnavik som är min barndoms sommarparadis, därefter Tjärö, fajt med bråkig sjö vid Allböle udde, hamnade mitt i en kajakträff på Östra Bokön.

Underbart!!!

Östra Bokön

2011-06-05 21:35   greenjuice
Välkommen tillbaka i friluftslivet! Fina bilder! Det ser väldigt skönt ut, de där bilderna...

2011-06-05 22:16   brigas
Tjäeö såg riktigt maffigt ut,vilka klippor

2011-06-05 23:25   Minnatur
Mysig tur!

2011-06-06 10:27   eriksjos
Fint som tusan. Hörde att ni varit där. Vi kom inte till Ö Bokö förrän på fredagen.

Svar 2011-06-06 11:52   BrittMarie
Ojdå, så vi är redan "kändisar" bland kajakfolket!!!

2011-06-06 20:40   Håkan Friberg
Kalas! Har själv paddlat på Västkusten. Vi valde rätt helg :-)

Svar 2011-06-06 20:59   BrittMarie
Ja, det gjorde vi verkligen!

2011-06-06 22:57   fowwe
Trevligt att läsa inlägg från dig igen, BrittMarie! Och Blekingekusten är ju en höjdare. Har själv paddlat vid Tjärö, men det var med kanadensare och minst 10 år sedan. Kajak är säkert finare och roligare.

2011-06-10 05:13   Knåp
Det ser verkligen fint ut. Blekinge känns väldigt anonymt för mig men man kanske skulle ta sig en närmare titt.

2011-06-10 09:08   äventyrssugen
Håller med övriga. Det ser väldigt skönt ut.

Trehundra mil - del två

För ett par månader sen skrev jag om min dotter Helga och hennes kompis Sabina som är i Nya Zeeland och vandrar Te Araroa, 300 mil från norr till söder. Jag nämnde också att jag var sugen på att vandra med dem en bit...

Jag vet inte exakt hur långt de har gått nu men senast jag hörde från Helga, för ett par dagar sen, var de klara med en sexton mil lång paddling på Whanganui River. Enligt kartorna är ca 135 mil avklarade vid ankomsten till Whanganui. Snart halvvägs, alltså!

Trehundra mil

Trehundra mil. Så lång är Te Araroa, vandringsleden som går genom hela Nya Zeeland, från Cape Reinga i norr längs stränder och i skogar, genom byar och städer, på stigar, vägar och vatten till Bluff längst ner på sydön!

Kåtornas folk - ett lästips!

"Det piskar som tusen vassa nålar i ansiktet, vita moln kommer yrande och sveper sig om oss där vi vandrar - några små människor och djur i vanmäktig kamp mot en rasande fiende, virvlar, biter, tränger sig in genom skinnkläderna som vore det spindelväv man bar, tar andan ur en, tvingar en att spänna varje muskel för att orka ta ut det steg man påbörjat... Hur länge! tänker jag. Nu är det nio timmar vi krupit fram mot stormen..."

Vädret är förfärligt när samerna i Saarivouma flyttar till sitt sommarviset i slutet av april år 1915. Den som berättar är Ester Blenda Nordström, en tjugofyraårig journalist från Stockholms som under några sommarmånader ska vara lärare åt samebyns barn.