Här finns vandringar jag gjort i Sverige. Jag bor i Stockholm och vandrar gärna i de svenska fjällen.

Jag älskar fjällen och försöker fjällvandra regelbundet. Mina fötter gillar obanat...pga Mortons neurom.

Användarnamn: Totteman

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Allt som tar tid och utmanar...

2021-07-20

Storlien - vandringen startar

Solovandringen startade i Storlien. Egentligen startade den redan hemma, i och med att jag planerade den. Vandringen ändrades och blev längre då jag inte fick komma hem som jag tänkt mig. Det var fixande hemma inför min födelsedag som gjorde att vandringen blev längre än jag tänkt mig. Det var i slutet av juli 2017, och min andra solovandring.

Hur som helst så tog jag nattåget från Stockholm till Duved, bytte där och fortsatte till Storlien där jag klev av.

2021-07-19

Anåfjället i höstfärger till Funäsdalen

Den sista vandringsdagen började bra. Vi hade sovit gott i skogen, på norra sidan av Anåfjället.

Målet för dagens vandring var att gå ända till Funäsdalen. Vi hade bokat plats på Härjedalingen, bussen som skulle ta oss hela vägen från Funäsdalen till Stockholm. Fast det var dagen därpå, så vi hade inte bråttom till Funäsdalen för att hinna med bussen.

2021-07-16

På väg mot Anåfjället

Vandringen började att närma sig sitt slut. Det var en ganska jobbig vandring som dagen innan, som vi avslutade med att korsa hela Flatruet. Det var dock fina upplevelser. jag gillar när det är mycket intryck. Jag var ganska trött när vi avslutade vandringen, och jag märker att det påverkar mitt humör en del. Trött, hungrig och törstig.

Hur som helst så vaknade vi till en strålande morgon. Natten hade varit god. Det var frost på tälten, så det hade varit kallt på natten.

2021-07-15

Silverfallet och Flatruet - en lång dag

Vi vaknade upp till en blåsig och kylig dag. Frukosten åt vi inne i vindskyddet.

2021-07-13

Jämt-Norgevägen

Jag vill ha en fin upplevelse när jag är ute och vandrar. Om jag sedan går 6 km eller 26 km om dagen spelar ingen roll. Det är inte prestationen i sig som betyder någonting. Naturligtvis är 26 km en prestation, men jag söker inga speciella distanser. Det blir som det blir, och ibland blir det längre och ibland kortare.

Jag kan vara supernöjd om jag vandrat 6 km en dag. Allt beror på vad jag gjort den dagen, och vad jag har upplevt.