Här finns vandringar jag gjort i Sverige. Jag bor i Stockholm och vandrar gärna i de svenska fjällen.

Jag älskar fjällen och försöker fjällvandra regelbundet. Mina fötter gillar obanat...pga Mortons neurom.

Användarnamn: Totteman

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Allt som tar tid och utmanar...

2017-07-13

13 juli Resan bokad

Nattåget till Storlien har man hört talas om. På söndag kväll åker jag detta tåg. Byte i Duved, och framme i Storlien på måndag förmiddag.

Det ser ut att komma lite regn i början av veckan...hoppas såklart på fint väder på vandringen. Börjar bli hög tid att ta fram prylarna jag ska ha med mig.

2017-07-11

11 juli Provvandring

Någonting jag lärt mig med tiden är att förbereda mig, ibland väl och ibland lite mindre väl vilket man sedan fått äta upp. Nu ska jag till Jämtlandsfjällen och kom på att jag inte gått Jämtlandstriangeln i sin helhet någon gång. Det kommer jag inte göra nu heller, då det blir lite för kort denna gång.

Jag tänkte starta vid Storlien...vandra lite lagom lång om dagen och avsluta vid någon helt annan plats. Jag var inne på Storulvån, Vålådalen, Kläppen...

2017-07-10

10 juli

Har fått lite uppgifter om att det är mycket snö och blött i fjällen så jag ändrar mina planer till att vandra i Jämtlandsfjällen istället.

Har sprungit mellan stugor, cyklat mellan stugor och vandrat i Sylarnaområdet. Nu blir det en solovandring...lite sugen på att gå till Storerikvollen i Norge.