Spelar mycket schack....

Användarnamn: thegedd

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Litteratur, Navigering, Foto

2010-04-05

Stora och Små äventyr(are)....

Påskafton flöt på inomhus med släkt och vänner, fjällkartor togs fram för att drömma och planera. Kvällen kom och olika sällskapsspel avlöste varandra. Dagen efter tog vi oss upp till Kilsbergen för att grilla.

Vädret var strålande och under dagen blev suget starkare och starkare, efter att ge sig av med packning, vandra, tälta, laga mat på spritkök etcetera. Ja, att ständigt få "vara ute" på färd under en längre tid. Idagsläget får jag dock nöja mig med de "små äventyren", vilket också kan vara/är mycket givande.

Det är en hel del snö kvar (i skogen) och vi fick en trevlig dag vid Lannforsdammen.

Ytan var sörjig men stabilare längre ner, pimplare var ute

Jag och Ida (min systers barnbarn) går på upptäcktsfärd

Det finns sannerligen både stora och små äventyr(are)....

2010-04-05 12:52   Håkan Friberg
Frågan är vem som är vem... :-)

2010-04-05 21:08   thegedd
"Frågan är vem som är vem... :-)"

Så sant, så sant, jag kan bara hålla med och filosofera över detta....

2010-04-05 23:33   Annicas fjällängtan
Fjällkartorna kom fram. Det är dags nu . Det är VÅR!

2019-07-06

Home away from home

För två veckor sedan köpte jag en cykel för blott 340 kr, ja ni läste rätt. Denna har jag enbart tänkt använda för småturer hemmavid. Igår blev det så dags för en liten sväng för att testa cykeln.

Färdväg och cykeln höll bra.

2018-09-02

On the edge...

Det är valtider och samtidigt består ju också livet av massor av val...Should I Stay or Should I Go...

Det har varit alldeles för lite friluftsliv för mig de senaste månaderna. Jag tycker i och för sig att det varit för varmt för detta, har dock simmat en del i Ånnabodasjön under Juni, Juli och Augusti. I helgen blev det i alla fall en liten dagstur väster om Örebro. Och nu får det gärna bli höst och temperaturfall så att man får lite mer lust till övernattningsturer. Och kanske då också ett eller annat blogginlägg.

2017-07-20

Hjulen rullar vidare

Det har ytterligare blivit två mindre turer på cykel i mina hemmatrakter. Och detta får väl då bli en förlängning på mitt förra inlägg Två små turer på två hjul

Färdväg 1 (246 km): Örebro - Nora - Striberg - små grusvägar till Grythyttan (övernattning) - Hällefors - Silvergruvan - små grusvägar till Älvsjöhyttan - små grusvägar till Kopparberg - Stjärnfors (övernattning) - Guldsmedshyttan - Mårdshyttan - Nora - Örebro