Spelar mycket schack....

Användarnamn: thegedd

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Litteratur, Navigering, Foto

Håll hjärnan ung....

Nyligen läste jag en bok med just denna titel, "Håll hjärnan ung". Och en utav övningarna var just att "campa", som tydligen ska vara "bra motion" för vår hjärna. Citerar ur boken.

" Det finns förmodlingen inget direktare sätt att uppleva det oväntade än när man campar. Du är inte bara ansvarig för att resa tältet utan du måste orientera dig på stigar och vägar med hjälp av kompass, laga mat och anpassa dig till förändringar i vädret. "

Stora och Små äventyr(are)....

Påskafton flöt på inomhus med släkt och vänner, fjällkartor togs fram för att drömma och planera. Kvällen kom och olika sällskapsspel avlöste varandra. Dagen efter tog vi oss upp till Kilsbergen för att grilla.

Vädret var strålande och under dagen blev suget starkare och starkare, efter att ge sig av med packning, vandra, tälta, laga mat på spritkök etcetera. Ja, att ständigt få "vara ute" på färd under en längre tid. Idagsläget får jag dock nöja mig med de "små äventyren", vilket också kan vara/är mycket givande.