Spelar mycket schack....

Användarnamn: thegedd

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Litteratur, Navigering, Foto

2008-11-30

På cykel genom Skottland

I dåligt väder trampade jag av färjan från Larne (Irland) - Stranaer (Skottland). Letade upp ett vandrarhem där det var fullbelagt; ägaren säger då - att jag kan slå upp tältet på hans tomt. Första cykeldagen mellan Stranaer - Glasgow blev en transportsträcka - trafik och inga speciella vyer. Och Glasgow var bara ännu en storstad, alltså - inget område man vill spendera tid.

Ut ur staden och några timmars cyklande norrut; sedan började det se bättre ut - hjulen rullade i det Skotska höglandet.

2008-11-24

På cykel över Pyrenéerna och ett ovanligt möte

Den första korsningen över denna bergskedja började i samhället Ax-les-Thermes i sydöstra Frankrike - ca: 25 km nordöst om Andorra. Vädret var strålande och många tutade och hejade; i min strävan uppåt.

2008-11-23

På cykel genom Kanada - British Columbia, Alberta, Yukon

Det blev någon veckas vila i Vancouver innan avfärd i slutet av April 2003. Besökte b.l.a Stanley Park där ett antal totempålar stod; från olika indianfolk i området - varje påle har sin historia.

2008-11-16

På cykel genom Irland

"Det smör och Whisky inte kan bota är obotligt"....Irländskt ordspråk

Färjan närmade sig Rosslare hamn i de sydöstra delarna på Irland, vädret var hyfsat. Trampade lugnt in till den lilla staden Wexford och tog in på ett vandrarhem. Det var den 17 mars 2005; vilket innebar St. Patricks day för alla irländare - festlig stämning vibrerade på gatorna.

2008-11-09

På cykel genom U.S.A - Kalifornien, Oregon, Washington

Efter ett års cyklande i Latinamerika så kändes det mycket konstigt att trampa in i U.S.A - i början av Mars 2003....

I gränsstaden Tijuana i absolut nordvästra Mexico; kollades mitt bagage grundligt tre gånger. Passerade städerna San Diego och Los Angeles, sedan var det bara att trampa ut på den berömda Highway 1.