Spelar mycket schack....

Användarnamn: thegedd

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Litteratur, Navigering, Foto

2010-12-01

Del 2 / Vinter i kilsbergen....

Det gick lätt att pulsa fram till vindskyddet, ingen hade varit där på ett tag vilket syntes tydligt.

Del 1 / Vinter i kilsbergen....

Väderleksrapporten lovade kyla ett par dagar framöver, snö hade kommit, perfekt....tänkte jag och mös. Äntligen kunde jag testa att vara ute i lite lägre temperaturer. Som vanligt buss Örebro - Ånnaboda, satt och funderade om jag skulle ha köpt de där snöskorna, kanske var det för mycket snö i skogen ?

Klev av i klart väder och en temperatur på cirka -12, stötte genast på en vaktmästare av något slag, frågade efter snödjup längs bergslagsleden norrut. Inga problem....svarar han, vi har kört skoter en bit som du kan vandra på, resten får du pulsa. En lätt vandring fram till Mattsabacken, där blev jag tveksam, fortsätta på leden eller ta stigen längs Göljeån. Bestämde mig för stigen, följde den plogade vägen neråt, vek av in i skogen och pulsade fram till en startpunkt.

2010-11-08

Skrämd av naturligt ljud....

Helgens väder kring Örebro var klart och vackert. Kunde inte hålla mig, blev buss till Ånnaboda för en natt i frihet. Började med stigen längs Göljeån, sedan till vindskyddet vid sjön Göljan.

2010-09-30

Kanonskön dag....

Dagen idag strövade jag fritt i kilsbergen, höll mina sinnen öppna och observerade....

2010-09-17

Entropilagen !

Jag nämnde ordet entropi angående en bild Majjen här på utsidan la ut, och lite funderingar kom då upp hos några och även hos mig.