Spelar mycket schack....

Användarnamn: thegedd

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Litteratur, Navigering, Foto

2012-05-01

Bäverspaning i kilsbergen....

2011-10-21

Långt borta mitt i stan

2011-10-14

Ett kärt återseende....

Klockan 8.15 klev jag av bussen vid Klockhammar, cirka 2 mil nordväst om Örebro. Började vandra på stora vägen som fortsätter i samma riktning. En stor lastbil kom dånandes förbi....inget sådant tack. Innan Blankhult vek jag av österut, in i skogen och anslöt till bergslagsleden. Äntligen lugn och ro....

Efter en liten stund kom jag ner till Norra Trolldalen, var nu hungrig. Dagen innan hade jag bestämt att frukost skulle intas "ute". Riktigt gott och njutfullt att äta i det fria, ljudet från den porlande bäcken....se och känna dagen vakna till liv. Solljuset som letade sig fram och tände upp, både här och där.

2011-10-04

Värdefulla timmar....

När mina sinnen blir alltför stela och slöa förs de inre landskapen automatiskt till obygd. Där ljud/dofter är annorlunda och ens synfält hela tiden verkar finna nya mönster/perspektiv, oavsett om man besökt området tidigare. Kroppen går in i en annan rytm. Bort från de räta och ofta likformiga konturer som ens sinnen absorberar i vardagen.

Det blev en njutfull dagstur runt Falkasjön (Ånnaboda) denna gång, cirka 10 km.

2011-09-18

Den cyklande fotografen....

Tidigt börjar vissa ge sig av för att utforska och dokumentera vad de ser/hör. Precis som du och jag idag.

" Sophie Janson blev banbrytande då hon cyklade ut i landskapet för att dokumentera människor, arbete, samhälle och fritid."