Spelar mycket schack....

Användarnamn: thegedd

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Litteratur, Navigering, Foto

2011-05-02

En skön kväll

- Ska jag lägga nycklarna på däcket här utifall vädret blir så dåligt att du vill komma hit och sova (husvagn). Min mor till mig och detta trots att hon VET att jag varit ute i hundra gånger värre väder. Ja, ja....i vissas ögon kommer man alltid vara ett barn....bara att acceptera och gå vidare....

Det var ett tag sedan jag var ute och levde lägerliv, så längtan och suget var ganska starkt. Blev en behaglig vandring från Ånnaboda till sjön Göljan (har hittills ej tröttnat på detta område). En hel del människor var ute och strövade denna dag, unga som gamla. Eftermiddag och kväll bjöd på varierande väder och underbar fågelsång. Har verkligen saknat detta leverne och atmosfären som råder i skogarna, kände jag när jag var där.

Först lite hagel/snö och regn....

Sedan lugnt och solsken....

På kvällen lägereld och obligatorisk korvgrillning....

2011-05-02 16:05   Öhrnell
Det verkar mysigt - om än lite kylslaget. Om du får lust att variera den obligatoriska korven, så vill jag slå ett slag för köpta köttbullar, som gör sig bäst över öppen eld.

Svar 2011-05-02 21:23   thegedd
Tack för tips, ska testas nästa gång. Annars har jag hittills inte tröttnat på korv, då kryddad....inte vanliga.

2011-05-02 16:15   Håkan Friberg
Schysst! Är ensamturerna självvalda eller har du ingen kompis i närheten med samma glöd?
Mitt mattips: Marinerat lammkött i ett foliepaket och potatis, ost och någon annan rotfrukt i ett annat. MUMS! efter det blir korven på sin höjd ett mellanmål.

Svar 2011-05-02 21:37   thegedd
Just dessa en/tvådagars turer gör jag gärna solo. Skönt att vara ensam i tankar och funderingar ibland, men inte för länge. Tack för mattips, låter ju otroligt gott....måste testas.

2011-05-06 09:04   äventyrssugen
Mammor är Mammor. Min är likadan:-)

En skön kväll. Ibland är det de enklaste turerna som inspirerar mest att läsa om.

Svar 2011-05-06 10:33   thegedd
Håller med ! Dessa hemmaturer är givande och man kan "leva på dom" i flera dagar efteråt. Och allt blir satans mycket "enklare" när det inte är -10 och en halvmeter snö. Är lite kluven här vilket som är skönast att vara ute i, all väderlek har ju sin tjusning "på något vis/sätt". Om det inte är alltförjävligt. Fint väder veckan som kommer....ut igen....

2019-07-06

Home away from home

För två veckor sedan köpte jag en cykel för blott 340 kr, ja ni läste rätt. Denna har jag enbart tänkt använda för småturer hemmavid. Igår blev det så dags för en liten sväng för att testa cykeln.

Färdväg och cykeln höll bra.

2018-09-02

On the edge...

Det är valtider och samtidigt består ju också livet av massor av val...Should I Stay or Should I Go...

Det har varit alldeles för lite friluftsliv för mig de senaste månaderna. Jag tycker i och för sig att det varit för varmt för detta, har dock simmat en del i Ånnabodasjön under Juni, Juli och Augusti. I helgen blev det i alla fall en liten dagstur väster om Örebro. Och nu får det gärna bli höst och temperaturfall så att man får lite mer lust till övernattningsturer. Och kanske då också ett eller annat blogginlägg.

2017-07-20

Hjulen rullar vidare

Det har ytterligare blivit två mindre turer på cykel i mina hemmatrakter. Och detta får väl då bli en förlängning på mitt förra inlägg Två små turer på två hjul

Färdväg 1 (246 km): Örebro - Nora - Striberg - små grusvägar till Grythyttan (övernattning) - Hällefors - Silvergruvan - små grusvägar till Älvsjöhyttan - små grusvägar till Kopparberg - Stjärnfors (övernattning) - Guldsmedshyttan - Mårdshyttan - Nora - Örebro