Vill med min sida och blogg visa att även funktionshindrade vill och kan ta sig ut i vildmarken.
I samarbete med:

Intresserad av camping och vildmarksturer. Brukar bli några stycken längre turer per år som jag gör tillsammans med min hund. Eftersom jag själv sitter i rullstol så är alla turer genomförbara för folk med rullstol, Intresserade kan höra av sig till mig via min hemsida om man vill följa med. Alla är välkomna, oavsett handikapp eller inte.

Användarnamn: Andersgustav

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Navigering, Foto, Resor

Mot länets topp

Det verkar vara inne just nu att ta sig upp för både det ena berget efter det andra med rullstol, jag vill absolut inte vara sämre. Nu har jag varken ekonomi eller fysisk möjlighet att ta mig upp för de berg som det stått om på nätet och i tidningar, tänker närmast på Kilimanjaro i Tanzania. Nej, jag får nöja mig med det närmsta berget så länge, men får jag chansen till större utmaningar så är inte jag den som tackar nej, det vore en dröm.

Tornberget är ett berg som är länets högsta med sina 111 meter över havet och som ligger i de södra delarna av Stockholm och som jag nämnt ett antal gånger tidigare, nu skulle jag en gång för alla se om det gick att ta sig fram med rullstol i de här trakterna. Jag var i närheten för några veckor sedan när jag åkte runt i Hammarskogen, en tur som jag kan rekommendera, både för gående och rullande.