Vill med min sida och blogg visa att även funktionshindrade vill och kan ta sig ut i vildmarken.
I samarbete med:

Intresserad av camping och vildmarksturer. Brukar bli några stycken längre turer per år som jag gör tillsammans med min hund. Eftersom jag själv sitter i rullstol så är alla turer genomförbara för folk med rullstol, Intresserade kan höra av sig till mig via min hemsida om man vill följa med. Alla är välkomna, oavsett handikapp eller inte.

Användarnamn: Andersgustav

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Navigering, Foto, Resor

Det ska inte vara möjligt, men............

Igår hade jag bestämt mig för att ta mig igenom ett område som jag varit i tidigare, men misslyckats, nämligen Flemingsbergskogen. Tidigt i våras var jag och Ymer där, men när vi kom till en brant uppförsbacke insåg jag att det inte skulle gå att fortsätta, inte den här gången i alla fall. För mig finns inte uttrycken, det går inte,  det är omöjligt, det vet man inte förrän man har försökt, när man väl gjort det, först då kan man uttala sig om det går eller inte.

Nu var förutsättningarna helt annorlunda mot tidigt i våras, då var det slaskigt och fortfarande snö på marken, men igår sken solen och det var hyfsat torrt på marken, men framför allt, jag visste mer om området nu än vad jag gjorde, men vi backar tillbaka några timmar för det hände mycket innan vi kom till Flemingsbergs naturreservat.

Årets första tältnatt

Äntligen var det dags för årets första campingnatt, som jag har längtat! Förra året så hade jag lite problem i början, så för att minimera det i år så hade jag förberett mig så gott jag kunnat, till och med så rekade jag tältplats, vilket jag inte gjorde förra året.

I fredags kväll drog jag fram i stort sett allt jag skulle ha med mig, men jag packade inte ner allt förrän i lördags, ville umgås lite med familjen och ladda batterierna. inför min kommande tur. Vid lunchtid kom vi iväg på lördagen, hade  lite problem med att ta mig ut från huset och gården eftersom kärran var så  stor, men när vi väl hade kommit ut var det inga problem. Det finns ingen koppling där man kan sätta fast kärran i rullstolen, så jag fick ta till en specialare och surra fast med hjälp av ett rep  runt en stång som går under sitsen på stolen. I kärran, son egentligen är en barnkärra får två, hade jag mitt tält, tältgolv, liggunderlag, en väska med kläder, mat till mig och Ymer, 10 liter vatten och liten andra småsaker som förhöjer stämning och myshetsfaktorn lite när man är ute, totalt vägde det hela ca 20-25 kg.