Vill med min sida och blogg visa att även funktionshindrade vill och kan ta sig ut i vildmarken.
I samarbete med:

Intresserad av camping och vildmarksturer. Brukar bli några stycken längre turer per år som jag gör tillsammans med min hund. Eftersom jag själv sitter i rullstol så är alla turer genomförbara för folk med rullstol, Intresserade kan höra av sig till mig via min hemsida om man vill följa med. Alla är välkomna, oavsett handikapp eller inte.

Användarnamn: Andersgustav

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Navigering, Foto, Resor

Flemingsbergsskogen, en riktigt tuff utmaning

Det har blivit en hel del besök i skogen för min del, många av dem har varit riktigt tuffa och strapatsrika, men frågan är om inte tisdagens tur var den jobbigaste  av dem alla. För några dagar sedan åkte jag upp till Hammarbybackens topp, men det var ingenting i jämförelse med det jag gjorde då.

Det var ingenting som jag planerat, att jag skulle ut på långtur med min hund Ymer ut i skogen, men efter att vi ätit lunch och jag suttit lite vid datorn, kände jag att det var dags att ge sig ut. Ganska omgående bestämde jag mig för vart vi skulle åka någonstans, Flemingsbergs naturreservat. Slängde på mig ytterkläderna, satte på kopplet på Ymer och drog ner till pendeln, tyvärr så gick tåget precis, så vi blev tvungna att vänta på nästa, det tåget i sin tur var ett gammalt tåg som vi inte kunde komma upp på, så då blev det till att vänta 15 minuter till, men till slut kom vi iväg.

Mot Hammarbytoppen

I ett par dagar har jag åkt omkring och funderat på om jag var så pass tränad för att klara av Hammarbytoppen, idag skulle jag få svar på den frågan.

Gick upp strax innan 8 i morse för att se starten på Vasaloppet och äta frukost i lugn och ro för att sen åka mot Hammarbyhöjden för att därifrån ta oss upp till toppen av Hammarbytoppen. Denna topp är ett konstgjort berg, gjord av  fyllnadsmassor från bla Globen och Hammarby sjöstad. Det är ju lite tråkigt att det enda berget som finns i den här stan är uppbyggt av fyllnadsmaterial och sopor, men om man inte tänker på det utan i stället njuter av den lilla skog som finns och den fantastiska utsikten som finns, då glömmer man bort det ganska fort.