Att skärgården enbart är värd att besöka på sommaren när solen skiner är det många som tror, men jag tänkte att jag skulle försöka visa att skärgården är underbar och vacker året om, oavsett om det är stiltje eller om det blåser storm. Det bästa av allt är att ALLA är välkomna till Skärgården!

Jag bor på Hasselö i Tjust Skärgård där vi har en rad olika verksamhet. Vi driver en skärgårdsbåt som trafikerar Loftahammar - Hasselö och på Hasselö har jag kajakuthyrning och sportfiske.

Jag gillar att paddla och det är underbart att ha hela skårgården runt hörnet när man är sugen på en tur.

Jag arbetar för att fler ska ta sig ut i skärgården och upptäcka hur vacker den är.

visited 62 states (27.5%)
Create your own visited map of The World or Best time to visit Japan

Användarnamn: Rindmyr

Intressen: Dykning, Fiske, Vandring, Navigering, Mountainbike, Paddling, Foto

Räddning av sköldpadda nummer 3

Då var det dags igen....

Jag är lite besviken på mina kollegor som slänger så mycket bråte i sjön!! Det är i alla fall första tanken som kommer över mig.

Nya satsningar inför en spännande säsong 2009

Idag har det blivit officiellt med vår nysatsning på passagerartrafiken till Hasselö strax nordost om Västervik. Det är en nygammal båt som ska heta M/S Tjust och kan ta 72 passagerare.

Ytterligare sköldpadderäddning på sydatlanten

Så var det dags igen!!!

Idag såg vi något stort och grönt flyta förbi båten på ca. 100 mtrs avstånd. Det visade sig vara någon fammal trålkasse eller liknande och det satt fast en sköldpadda i hela härvan.

Sköldpadderäddning på sydatlanten

Idag har vi gjort en god gärning här på sydatlanten. Strax efter lunch såg vi lite skräp flyta förbi båten, vi såg inte riktigt vad det var för skräp men vi såg att det var något som rörde sig bland skräpet.

Vi sjösatten en av våra små båtar för att åka och titta och väl framm såg vi att det var en plastfilm (ca. 15 m2) och mitt i högen så var det en stor havssköldpadda (ca. 60 cm) som fastnat och höll på att kvävas.

Tillbaka på Block 17 i Angola

Nu har jag kommit fram till min arbetsplats i södra Atlanten. Flygresan gick bra men vi missade tyvärr helikoptern med 15 minuter eftersom immigration tog sådan tid på sig och därför fick vi åka bogserbåt från Luanda istället.

Nu blir det inte fler vinterbilder på ett tag då jag inte är hemma. Kommer hem igen den 9 februari. Jag får trösta med en solnedgång från Luanda så länge.