Att skärgården enbart är värd att besöka på sommaren när solen skiner är det många som tror, men jag tänkte att jag skulle försöka visa att skärgården är underbar och vacker året om, oavsett om det är stiltje eller om det blåser storm. Det bästa av allt är att ALLA är välkomna till Skärgården!

Jag bor på Hasselö i Tjust Skärgård där vi har en rad olika verksamhet. Vi driver en skärgårdsbåt som trafikerar Loftahammar - Hasselö och på Hasselö har jag kajakuthyrning och sportfiske.

Jag gillar att paddla och det är underbart att ha hela skårgården runt hörnet när man är sugen på en tur.

Jag arbetar för att fler ska ta sig ut i skärgården och upptäcka hur vacker den är.

visited 62 states (27.5%)
Create your own visited map of The World or Best time to visit Japan

Användarnamn: Rindmyr

Intressen: Dykning, Fiske, Vandring, Navigering, Mountainbike, Paddling, Foto

Inte så mycket bloggande på ett tag!

Nu sitter jag i Lissabon och väntar på att planet till Luanda, Angola ska lyfta. Där kommer jag att vara i 6-7 veckor nu och därför blir det inte så mycket bloggande från skärgården på ett tag.

På återseende!

Första fiskeguidningen på länge!

Det är nu nästan två år sedan min sista fiskeguidning, men idag var jag ute med ett sällskap på sju personer i min båt. Det var en korttur på fyra timmar strax norr om Hasselö och det gick bra. Vi hade med oss fisksoppa som jag värmde på stormkök och till efterätt blev det kaffe och Ullakaka. Gott!

Det blev två stycken gäddor som fick syna båten från insidan. Dagens väder bjöd på mycket sol, lågt och klart vatten. Inte de bästa förutsättningarna precis, men det var en oehört trevlig dag i alla fall.

Många vill fortfarande åka båt!

Idag har vi kört den fjärde extraturen för säsongen med vår båt. Det började med en förfrågan från Turistbyrån i Västervik om vi ville köra guidade rundturer efter vår reguljära tidtabell tagit slut.

Efter lite diskussioner så sa vi att det kan vi göra, så den 9/9 gick vi första turen och det är faktiskt förvånansvärt många som ändå vill åka så här sent på året, och det är jättekul.

Älgsafari på E22:an och kvällspaddling runt Ekö

Jag kom hem från Oslo igår vid 23:30, resan gick förhållandevis bra förutom att jag höll på att klippa benen på en ruskigt stor älg. Jag mötte en lastbil i mörkret och just i det där ögnblicket när man har bländat av och nästan befinner sig jämte varande, i det ögonblicket som man nästan är blind.... Då, helt plötsligt 5-10 meter framför bilen så ser jag bara fyra jävligt långa ben. Ruskigt vad fort det går, jag skulle inte haft en chans att göra något, det han jag fatta i alla fall för kroppen reagerade instinktivt genom att spänna armarna mot ratten och förbereda sig på smällen. Konstigt... Kroppen är ibland snabbare än den del av hjärnan som vi tror vi använder för att styra kroppen med.

Hur som helst, det gick bra och jag kom hem välbehållen.

Om 25 år kan ingen prata med ord längre!

Så sitter man här i Oslo och pratar en massa bokstäver, det är HSSEQ åt ena hållet och IAGC åt den andra hållet, sedan är det MMO upp och SBEXP för hela slanten. Om 25 år kommer inte människan att kunna prata med riktiga ord längre, utan det kommer att bli som på tiden då man telegraferade till varandra, man använder enbart förkortningar.

Jag tänkte jag skulle försöka få lite löneökning också.... Eftersom jag jobbar för ett bolag som heter SeaBird Exploration och precis köpte en kajak som heter SeaBird Expedition så räknas man kanske som en "Company man" och får mer betalt, eller detk anske inte funkar så!!?? :o) Vet inte om jag ska sätta mitt rykte på spel och fråga storbonden!