Bilder och turbeskrivningar från fjäll och skog. Alltid med hund både sommar och vinter :)

Glad och aningens rastlös tant.
De bästa turerna är de som blir av! Bara fara ut! :)

Användarnamn: plingella

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Expeditioner, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Hundar

2019-05-26

Cykling längs Isälvsleden.

Ett äventyr från hösten 2018, lite väl aktivt och lite väl spännande mellan varven.

Jag är ingen proffscyklare, har en vanlig hederlig mountainbike som jag monterat en pakethållare på och den mjukaste, bredaste cykelsadel jag kunde hitta på Biltema (inga stänkskärmar på, det är ocoolt). Lillasyster hade kommit på idén att cykla längs isälvsleden med hundarna. Vi hittade ingen bra karta utan använde den PDF-fil som finns på www.isälvsleden.se samt kart-appen "Lokalsinne" som är en gratis-app. Där kan du ladda ner kartrutor så du kan se dem i offline-läge och när du slår på platstjänsten på telefonen så blir du en prick på kartan, typ som en gps fast i telefonen, och gratis.

2019-05-26

Nybörjartur i Kvikkjokk

Jaha mitt första blogginlägg här på utsidan, får se om jag får till detta?

Jag och min syster har kört en provtur med hundar, skidor och lastsläde. Naturligtvis hade vi med tält och sovsäckar också. Hastigt påkommet och allt hastigt packat åkte vi iväg. Nästa gång skall vi planera bättre...