Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Litet vatten - Stor fisk!

I Malå har vi 2 strömmande vatten, Malån och Skäppträskån. Det är inga stora vatten, men det finns ett fint bestånd av harr och öring i åarna. Vattnen har använts under flugfisketävlingar, med EM och VM som höjdpunkter. Mycket jobb med restaurering har gjorts eftersom vattnen använts som flottningsleder under tidigare årtionden. Restaureringarna har väl inte alltid varit så lyckade eftersom det inte varit kvalificerad personal som utfört åtgärderna. Därför så har det mest fångats småfisk senaste åren även om en och annan lite större öring fångats.

I onsdags var jag och gumman ute med en "sörlänning" och fiskade, en "sörlänning" som dock efter att ha fyllt drygt 40 och med otaliga resor hit upp sen barnsben och med massor av timmar både vid Skäppträskån och Malån snarare kan räknas som "inföding" än "sörlänning". Men ändock "sörlänning"....

Hårda Ballar och Balla Brudar!

Så, nu var helgens SwampSoccer-äventyr över och som vanligt var det otroligt kul men även fruktansvärt jobbigt. Vi spelade 2 gruppspelsmatcher på fredag kväll och 2 matcher på lördag.

Första matchen vann vi med 2-1 mot Ring Ambulansen. Vi gjorde ingen bra match, kom tidigt i underläge 0-1 men lyckades vända till 2-1 utan att direkt imponera.

Hängmatteinformation på Youtube!

På Youtube finns som sagt var massor med information och vad gäller hängmattor är det inget undantag. Här får ni en länk till en skön kille (shugemery) som har en hel serie med informativa filmer om allt som har med hängmattesovande att göra:

Lapland Ultra - Smärtans Väg.......

Årets Lapland Ultra-äventyr är över och det gick väl inte riktigt som jag hoppats att det skulle göra.

Rent prestationsmässigt så var det väl godkänt i och med att jag ändå tog mig till delmål 2 (63,9km) och när jag avslutade mitt lopp där så kändes det alldeles tillräckligt. Då hade jag haft rygg- och knäsmärtor sedan 38km-kontrollen och tagit smärtstillande och en del energitillsatser och annat smått och gott. Stundtals gick det bra att ignorera smärtan men strax efter att jag passerat 60km så kände jag att det inte var möjligt för mig att nå målet i Adak dvs 100km.