Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

DIY kamerastativ till gåstaven á 59 gram

Jag har under vintern påtat med ett litet kamerastativ som går att fästa på gåstaven/skidstaven. Från början tittade jag på Anders Jonssons lösning som är väldigt enkel att montera på staven men jag fick den inte så stabil som jag önskade, kameran rörde på sig vid filmningen.

Istället tog jag fram en egen lösning, som i och för sig är lite krångligare att montera, men den sitter som berget. Ingen risk att kameran börjar röra på sig när man filmar.