Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Geocaching i strålande septemberväder!

I tisdags tog jag ut en semesterdag och passade på att geocacha i samband med bilbesiktning i Arvidsjaur. Dagen bjöd på ett otroligt fint septemberväder med klar himmel och strålande sol.

Den första cachen låg inne i centrala Arvidsjaur så det var tur att jag var tidigt ute innan affärerna öppnat. Eftersom den cachen innebar lite fasadklättring var det tur att det inte var så mycket folk i görningen för då kan det lätt bli lite pinsamt att förklara vad man håller på med.

Gick mina planer i lås, eller?

Så här såg listan ut i början av sommaren (kursivt hur det gick):

Skäppträskån 2 nätter, 4-6 juli (prel.)
Fiske och utrustningstest
Blev aldrig av, mina kompanjoner kunde aldrig bestämma sig. Dåligt vald helg dessutom eftersom kalvmärkningen inte var klar.