Minnen, funderingar och trix från mina turer. Lite utrustning också. Men fokus är på turer.

Uppväxt i Bohuslän och har efter tio år i Stockholm flyttat till Frösön för att få komma närmare till fjällen. Vandrar på sommaren, jagar på hösten och går på tur på vintern. Oftast relativt korta turer. Försöker komma ut ofta. Jobbar på kontor till vardags och för mig är friluftslivet rörelse och frihet.

Användarnamn: skitundernaglarna

Intressen: Vandring, Jakt, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Paddling, Foto, Löpning

2022:
September

2021:
Juli

Norra Offerdalsfjällen, Stensjön till Bielne och tillbaka

Juli 2021.

På fredagkvällen anlände jag med bil till parkeringen vid vägbommen vid Nedre Lill-Stensjön. Planen för kvällen var att ta mig till Spjutsjön för lite fiske. Jag följde västra sjökanten norrut och sen längs bäcken som går norrut mot Spjutsjön. Terrängen är blockig, björkskogen tät. Svårt att gå och bitvis blött, men det gick. Inget att rekommendera med tung packning. Bitvis rätt bökigt. Vid spjutsjön hittade jag tältplats i sydvästra delen, intill den lilla halvön. Här finns flera små platser med relativt flacka ytor för tält. Fiskade en stund men fick inget. Det vakade lite grann så det finns fisk i sjön. (Fiskekort på natureit.se)