Om att bygga tält, och diverse funderingar kring att vara en halvlat medelsvenssonfrilufsare med längtan efter friheten, lugnet och njutningen, snarare än strapatserna.

Har börjat bli vuxen och lärt mig att uppskatta naturen och dess oerhörda rikedomar mer och mer. Jobb, barn och andra intressen inkräktar dock ganska mycket på den lilla tid man har, så jag kommer inte ut så ofta som jag skulle vilja. Har blivit mycket inspirerad av "Fjäderlätt vandring" av Jörgen Johansson.
Drömmer just nu om att vandra genom Liechtenstein, i Slovenien och i Norge.
Jag har också fastnat i Gör-det-själv-träsket. Det är ju roligt både att skapa, och om detgår, spara pengar på att göra själv istället för att köpa dyra märkesprylar. Har under vintern 2007-08 lyckats sy mitt eget lilla tvåmanstält, och är mäkta stolt. Under kommande vinter kanske det blir en lättviktsryggsäck. Vi får se.

Användarnamn: Öhrnell

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Foto, Utförsåkning, Resor, Styrdans, släktforskning, gör-det-själv

Sportlov

Om ett knappt dygn är det dags för sportlov. Mitt första sedan jag själv gick ut skolan. Det känns väldigt speciellt! Snart bär det iväg till fjällen, där vi ska få vara en hel vecka och åka uppför och utför och längsmed och vidare och hemåt. Och skoter! (Fast det är väl som att svära i kyrkan i detta forum; att medge att man ser fram emot att få puttra fram och känna lukten från tvåtaktsmotorn...)

Barnen är ju nu så stora att de inte behöver passas på samma sätt längre, utan nu blir det kul för alla. De har förresten varit i fjällen en helg utan mig, så det ska bli spännande att få se vilka framsteg de har gjort. På bara ett par timmar hinner ju en sexåring lära sig mycket. Hon lär väl gnälla på mig för att jag inte törs åka lika fort utför som hon, men så är det att vara mamma.