Tycker om fjällvandring och toppturer. Har små barn, vilket gör turer svårare att få till. Försöker kombinera så gott det går.

Användarnamn: eribur

Intressen: Vandring, Har en kristen tro som betyder mycket.

2019:
Oktober

2018:
Mars, Juni

2016:
April, Augusti
2019-10-29

Kebnekaisetriangeln

Denna sommar blev det en kort fjälltur på väg upp till Nordnorge. Vädret förbättrades ju längre norrut jag körde och Tarfala blev det jag, efter många funderingar, till sist tog sikte mot.

Jag lufsade ju över den mäktiga och ödsliga platån Tjeuralako år 2015, men var febrig och sliten vid det tillfället. Att gå upp i passet för att beskåda hela Kebnekaises massiv blev den gången inte mer än att jag kastade en trött blick mot blockhavet som reste sig i väst.

2018-06-07

Nord-Norges preikestol

De yttre delarna av ön Senja, bjuder på många vackra och storslagna vyer. Särskilt de norra delarna med de högsta topparna är särskilt dramatisk.

Fjordgård - startpunkt för turen

2018-03-24

Tre dagar, tre vänner och tre berg

Här följer en återblick från en kort tur till Kebnekaise med några vänner Augusti 2014.

2016-08-26

24 timmar av mitt liv (Del 2)

Morgonen därpå vaknade jag strax före min väckarklocka som var inställd på 05:30. Vädret inspirerade verkligen min sömniga kropp att komma ur sovsäcken.

Jag hade bestämt mig för att hinna besöka Måskonåive-glaciären, så tidsplanen var ganska pressad redan från början. Den paus jag skulle ha denna dag, förlade jag vid glaciären.

2016-08-20

24 timmar av mitt liv (Del 1)

Bussen var framme 13:10 i Hemavan. En skön korglift tog mig upp på kalfjället och Kungsleden.

Tyvärr hade jag läst tidtabellen fel och fick bekräftat att bussen hem faktiskt gick 13:20 följande dag! Skulle jag korta ner vandringen eller försöka anpassa mig på annat sätt?