Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

Myggnät med inbyggda glasögon testade i skarpt läge... Resultat...

I våras förärades jag med en förfrågan om jag ville testa ett myggnät med inbyggda glasögon.

Leverantören för produkten Linsnätet hade läst inlägg ur min blogg och inte minst mitt inlägg om liggunderlaget från Exped som jag skrivit tidigare i våras. Han tyckte att jag skrev på ett intressant sätt och han undrade om jag ville ha ett linsnät skickat till mig. Jag fick gärna testa det och berätta för honom vad jag tyckte. Jag fick även, om jag ville, skriva ett inlägg på min blogg. Jag funderade lite på om man kunde se det som en muta men blev snart glad över att alla timmar vid datorn resulterat i min första "LÖN" :-)

Äventyr på hög höjd, ett kärt återseende och vatten i brallorna... Kaitumälven 2011 - Del 1

Sommaren är redan långt borta, hösten har tagit en järngrepp om landet. Äventyr blir till vackra minnen och skapar en längtan till nästa utmaning. Mitt bästa äventyrsminne denna sommar kommer att krydda min vinter och få mig att glädjas frihet, vänskap och näst intill orörd natur.