Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

Slussa lungt.... knas i kanalen... ÅTERBLICKEN...

Satt och pratade om rinnande vatten och slussar tidigare idag när jag kom på det fantastiska mötet med ett otippat djur i just en sluss... Var tvungen att plita ner den...

Jag ger mig in i den rådande BLÅBÄRSDEBATTEN...

Detta mina vänner är inget Blåbär i blåbärsskogen... Hon har plockat bär i hela två av sina tre år.. :-)

Min älskade Maja...

Äntligen lite lön för mödan... Kläder skall slitas...

Jag förstår inte allt slit och slängande med friluftskläder. I min värld har det blivit en uppgift att se till att inte gamla kläder och friluftsartiklar slängs. Tänk vad många fantastiska prylar som får se soptunnan innan de inte ens har hunnit förbrukas till 15 procent av sin kapacitet.

Sundinsskidor 30 kr, fjällräven orginal 40 kr...