Bloggar > Liv i naturen > Utesöndag

Liv i naturen

Här berättar jag och skriver ner resor och naturupplevelser jag har haft, som ett minne för mig själv och inspiration för andra. Jag älskar att vara ute i naturen och vandra, klättra, kajaka och åka långfärdsskridskor på vintern. Jag bor i Norrköping, nära till skärgården, vandringsleder, fina små sjöar och naturreservat. Ofta behöver man inte åka långt för att få en riktig fin upplevelse, även om jag har kommande planer på längre resor, tex att besöka den svenska fjällen.

Utesöndag

Vad sådana här dagar är härliga. Ledig söndag med vackert väder. Vaknade upp i morse, frost på marken och himlen var blå. Kände direkt att jag måste ut. Och ta vara på dagen. Och vilken fin dag det blev. Himlen fortsatte att vara blå hela dagen, inte ett moln.

Vi tog en promenad, gjorde upp en eld, tog en promenad igen , såg en solnedgång och gick tillbaka. Kan inte bli mer nöjd, tror jag.

Det är i slutet av november, snart står första advent för dörren. Något som man måste förhålla sig till nu är kylan, eller rättare sagt de fjuttiga  minusgrader som har dykt upp helt plötsligt. Helt plötsligt tycker man det är så otroligt kallt men allt är relativt, hade det varit mitt i vintern hade det inte alls varit kallt. Det gäller att klä sig smart och se till att röra på sig. Och om man kan, göra upp en värmande eld. Elden är viktig, den knyter ihop hela turen och där kurrar magen förväntansfullt.  Utesöndag med levande eld. Och lussekatter. En riktigt fin utedag.

Inlagt 2018-11-25 21:44 | Läst 880 ggr. | Permalink
2018-11-25 22:10   Sejrla
Mysigt och energipåfyllande :-)

2018-11-26 15:32   OBD
Verkligen ett fint sätt att ta tillvara en fin dag!

» Visa även betygsättningar utan kommentar