Här berättar jag och skriver ner resor och naturupplevelser jag har haft, som ett minne för mig själv och inspiration för andra. Jag älskar att vara ute i naturen och vandra, klättra, kajaka och åka långfärdsskridskor på vintern. Jag bor i Norrköping, nära till skärgården, vandringsleder, fina små sjöar och naturreservat. Ofta behöver man inte åka långt för att få en riktig fin upplevelse, även om jag har kommande planer på längre resor, tex att besöka den svenska fjällen.

Användarnamn: kajak77

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Vandring, Långfärdscykling, Långfärdsskridsko, Navigering, Paddling, Löpning, Segling, Resor

2019:
Maj, Juli
2019-05-08

Etapp 33 på Sörmlandsleden

Maj är verkligen en idealisk vandringsmånad, den riktiga sommarvärmen  har inte kommit igång och det är väldigt fint och nyutslaget i skogen. Jag har gjort några fina vandringar den här månaden, har inte hunnit att skriva om alla, men jag hoppas det blir fler, många fler. Att prova något nytt, att gå en ny vandringsled är alltid spännande.

Idag provade jag en ny led, etapp 33 på Sörmlandsleden. Den går från Brytsebo till Lövsjöns sydspets men eftersom det inte är en rundslinga och jag ville komma tillbaka till bilen så började jag gå från parkeringen i Skvätta på etapp 33, vek sedan av mot Djurparken på Östgötaleden och vände sedan tillbaka, sammanlagt ca 8 km. Det var väldigt kuperat speciellt den första biten på Sörmlandsleden men väldigt vackert. Vid Skvätta masugn finns en fin utsiktsplats och längre bort, en högre punkt som också var väldigt fin. Där smakade de bra med pastalunch. Någon dag ska jag gå hela etapp 33. Etappen gav mersmak.

Den första utsiktplatsen, Skvätta masugn.

Den andra utsiktsplatsen räknat från Skvätta. Hur vacker är inte den?

Dramatiska klippor vid vattnet på etapp 33. Gav mersmak, jag återkommer!

2019-05-09 09:43   ulindh
Ser verkligen fint ut!

Svar 2019-05-09 09:47   kajak77
Tack för kommentaren! Det var det verkligen!

2019-05-09 11:00   OBD
Oj vilka fina bilder med härliga molnformationer!
Jag har gått en del på Sörmlandsleden men aldrig nere vid kusten.
(Jag bor c:a 1km från ett stickspår till Sörmlandsleden).

Svar 2019-05-09 12:44   kajak77
Tack för kommentaren! Trevligt att bo så nära leden!

2019-05-10 11:23   xyz007
Oj, så fint!

Svar 2019-05-11 13:49   kajak77
Tack för kommentaren, det var det!

2019-07-27

Tack för mig!

Med det här allra sista blogginlägget vill jag säga Tack för mig. Jag har beslutat att inte blogga mer här, då  det blir mer och mer äventyrssporter än traditionellt friluftsliv för mig och jag behöver prioritera min träning och mina äventyr. Så, tack för den här tiden, ha det så gott ute i naturen!