Här delar jag med mig av mina upplevelser kring vandring/friluftsliv i stort. Parallellt finns att läsa min nithrintaag.wordpress.com om allehanda idéer och resor i allmänhet.

Användarnamn: Silver Cheek

Kungsleden dag för dag: 16 augusti - Abiskojaure till Alesjaure

Bok: 22 km. Suunto: 22

56:30 + 5:45 = 6:40 vandring. Totalt knappa 10h 8:30 - ca 18

Kungsleden dag för dag: 15 augusti - Abisko till Abiskojaure

13 km enligt bok, 18 enligt Suunto...

3:52 = ca 3,5 km/h

Kungsleden dag för dag: 14 augusti - Lilla Edet till Abisko

Klockan ringde strax efter 5:00 och efter en snabb frukost var det bara att packa in sig i bilen och dra till Landvetter. Manfred var med då han skulle vidare till Lund efter sommaren och Lotti skulle passa på med ett snabbt besök i Torekov.

Kungsleden revisited. Dag för dag för ett år sedan.

I morgon är det ett år sedan jag påbörjade ett av de större äventyr jag troligtvis kommer ge mig på. Jag gick hela Kungsleden, 43 mil, från Abisko till Hemavan. Jag skulle  kunna slänga ut mig klyschan att det inte har gått en dag sedan dess utan att jag har tänkt på denna vandring men så är det givetvis inte. Vad som däremot är helt sant är att jag med jämna mellanrum, jag skulle till och med säga ofta, får anledning att återgå i tanken till olika tillfällen under dessa fyra veckor, kontemplera över tältnätter, känna spänningen när det var vilt i närheten, affirmera euforin kring övervunna hinder (såväl mentala som geografiska) och nypa mig i armen över att jag faktiskt gjorde det jag satte mig för att klara.

Holleden, 15 km

Sedan några år tillbaka tar jag och hustrun en dagsvandring i närheten av Alla Hjärtans Dag och bara kopplar av i varandras sällskap. Så även i år och nu bestämde vi oss för Holleden som utgår från Hol kyrka, belägen intill E20 mellan Alingsås och Vårgårda.

En mycket trevlig och välskött led, både vad gäller uppmärkning och information längs med. Det är fullt av intressanta såväl kultur- som fornlämningar utspritt över alla 15 kilometer som gjorde att man fick en bra bild av traktens historia.