Resor till platser norr om polcirkeln

Egenföretagare och äventyrare.
Älskar vild natur och har smittats av polarbacillen.

Medlem i den inofficiella Herrljunga polarklubb.

Några av klubbens resor de senaste åren
• Före 2005 vandringar och paddlingar i Alaska och i Svenska fjällvärden.
• 2005 Gummibåtstur i bl.a. Isfjorden, Svalbard.
Deltagare Nils-Eric Stjerna och Fredrik Berlin.
• 2007 Gummibåtsexpedition i fjordarna runt Amarsalik på Grönland.
Deltagare Andreas Falk, Nils-Eric Stjerna och Fredrik Berlin.
• Våren 2008 Skotertur på Östra Svalbard.
Andreas Falk, Maria Falk, Nils-Eric Stjerna och Helena Stjerna
• 2008 två veckors vandring i Sarek.
Deltagare Andreas Falk, Maria Falk, Christoffer Hansson och Anna Larsson.
• 2009 NorthEast Greenland Expedition. Gummibåtsexpedition i
Scoresbysundsfjorden , Grönland.
Deltagare Andreas Falk, Nils-Eric Stjerna, Pär Axelstjerna och Fredrik Berlin.
• 2010 Vandring på Svalbard.
Deltagare Andreas Falk, Nils-Eric Stjerna, Jan Blomdahl och Fredrik Berlin.
• 2011 Lost World Expedition i Fredriksdal längs in i Scoresbysundsfjorden.
Deltagare Andreas Falk, Nils-Eric Stjerna, Christoffer Hansson, Johan Hårsmar
• 2013 Svalbard Expedition.
Gummibåtsexpedition på nord västra Svalbard.
Deltagare Andreas Falk, Nils-Eric Stjerna, Håkan Svensson.
• 2015 Greenland Expedition.
Vandrings och paddlingsexpedition på östra Grönland..
Deltagare Andreas Falk, Nils-Eric Stjerna, Håkan Svensson och Fredrik Berlin.

Användarnamn: Amboseli

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Paddling, Foto, Utförsåkning

Nedräkningen har börjat

Snart bara en månad kvar till avfärd till Grönland och Lost World Expedition. Fredrik Berlin har hoppat av och ersatts av Johan Hårsmar, scoutledar kollega som precis värmer upp med tio dagar på Padjelantaleden.

Vi har beslutat att testa att vandra med två vandringsvagnar/slädar för att förhoppningsvis få det lite bekvämare när packningsvikten börjar närma sig 40kg.

Polarklubben till Getout i vår

Ett givet vårtecken för oss friluftsnördar är Fair Enough. Getouts supermysiga mässa i Bodafors. Eller som dom själva utrycker det.” Inte världens största, men troligtvis den trevligaste”. Håller med till fullo. Vi har de senaste åren haft som vana att packa ner tält och god mat mm för att spendera helgen nere vid sjön. Tänk att kunna strosa runt i timmar och klämma på ny prylar och titta på intressanta föredrag. Barnen har fått en favoriträtt som ofta efterfrågas. Bodaforsrulle med renskav, lingon och tunnbröd.