Tankar kring mina olika äventyr.

Användarnamn: bensson

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Dykning, Vandring, Navigering, Foto, Segling

2009-01-28

Maten

Så var det maten. Den skall vara snabblagad, god och energirik. Med den ekvationen har man en prinsesstårta som i en ask, men det är inte riktigt praktiskt att ha med sig hela vägen, utan man får alternera parametrarna något för att få med så mycket av faktorerna som möjligt. Jag bygger min meny på tidigare erfarenheter, vad jag tycker är gott, det jag vet funkar för mig, och framför allt så har jag provlagat många rätter för att se hur det fungerar. Jag har inga problem med att äta samma mat flera dagar i rad, det gjorde jag ju ganska mycket som ungkarl ändå. ;) När jag går i affären i syftet att hitta energirik mat, gör jag som alla bantare, fast tvärt om. Jag tittar efter produkter med det mesta energi innehållet och tittar på protein, kolhydrat och fett balansen. Jag har gjort allt matpaketen redan, 70 portioner av allt måltider och jag tänkte bjuda till bords med lite recept på vad jag kommer att äta.