pryl-recensioner och tips för den inte så välbärgade prylbögen. Vildmark, Friluftsliv

Blivande Gymnasielärare och friluftsentusiast...
Har snöat in på vandring och packrafting senaste året efter en lång tids mer eller mindre obefintligt campande.
Har upptäckt att rätt utrustning kan sätta guldkant på tillvaron i vildmarken... Däremot är jag tvingad till en strikt budget, och har ganska bra koll på alternativa finurliga lösningar för att höja vildmarkslivets förträfflighet.

Användarnamn: jongos

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Dykning, Fiske, Vandring, Jakt, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Bär & svamp, Paddling, Foto, Segling, Resor

2015:
Maj, Juni, December
2015-12-01

Gaskök och kokkärl på en budget

Har nu uppgraderat mitt campingkök till ett lite mer kompakt och lättare sådant. Har i många år burit omkring på Trangias stora stormkök, som har presterat bra men med den stora nackdelen att det komplett med brännare väger ca1,2kg exklusive gasbehållaren.

Som jag har förklarat tidigare är jag student med begränsad ekonomi och har inte råd att lägga pengar på märkesprodukter som MSR, Primus m.m. Därför har jag letat runt efter alternativ... visst finns begagnat på blocket, men jag provade att köpa från Aliexpress som är en kinesisk köp och säljmarknad liknande Ebar eller Amazon.