Berättelser och erfarenheter från oss som går fjäll- och vildmarksledarlinjen 2017/18 på Malungs folkhögskola. Friluftsliv & ledarskap med fjället, skogen och vattnet som studielokal.

Vi är en klass på 13 äventyrliga individer som valt denna utbildning då vi alla söker efter ett större inslag av naturen i vår vardag. Följ våra berättelser och våra erfarenheter på vår blogg! <3

Om utbildningen:

Användarnamn: Fjällisar 2017-18

2017-11-12

Paddlingsteknik - kanot & kajak

Hannibal berättar om strömmande vatten.

Kajaktur i höstens vackra färger.

2017-11-12

Vadning med Daniel i farliga vatten

Torsdag 21 september samlades vi utanför vårt kanotförråd. En spänd väntan var över, idag skulle vi vada i Västerdalälven. Ett vad som sannolikt skulle leda till bad. Vi hade ett väder som vi vid den här tiden hade vant oss vid i Malung… Regntunga moln med kyliga vindar. Och alla vi visste att den mörka älven skulle kyla ner oss än mer.

Alla fick våtdräkt och en flytväst, sen packade vi in oss i bussen. I bussen på väg till forsen var det nervöst men förväntansfullt. Vi diskuterade vad vi hade packat, någon av oss hade glömt sitt underställ… jag hade glömt ett extra par skor. Men vi löste det kamratligt genom att låna av varandra.