Vi har flyttat ut i skogen. What could possibly go wrong?

Grundare av Utsidan. Rätt normal frilufsare, gillar skogen, fjället, öknen och bergen. Flugfiske, vandring, paddling och cykling. Har kommit av mig med klättringen, men en dag är det kanske dags att återuppta det också.

Användarnamn: clindh

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Speleologi, Resor

2007-10-17

Bilder i bloggar

Nu tror jag mig ha fått ordning på bilduppladdning till bloggar, och som bevis på detta får jag väl blogga lite...

Här en stämningsbild från Gesunda i påskas, en tävling med det speciella namnet Catasstrophy. En hagelskur drog över Siljan här, vilket gav den mörka bakgrunden.

2007-08-14

Back in business...

Så var man tillbaks i staden igen då efter en skön semester i Dalarna och Hälsingland, och en veckas fiske/paddling nedför Råstoätno (reseberättelse och bilder kommer). Ja varför bor man in Stockholm egentligen... Ett hinder är iallafall bredband - på stället i Dalarna funkar 3G-kort hyfsat och man kan få ADSL, men senaste tiden har jag varit i Hälsinglands skogar där endast Telia GSM når fram hjälpligt och man får köra det gamla ångmodemet som kommer upp i max 35 kbps (pga risiga ledningar eller så)...

Att man blir bredbandsberoende snabbt är helt klart, här har man kört sega modem under många herrans år; började med 300 baud mot BBS:er, sen det udda 1200/75 och när 9600 baud kom senare jublade man. Me nu när det tar 20 sekunder att få upp en webbsida på landet bryter man ihop...

2007-07-10

Utsidan 3.0 ser dagens ljus

Efter en veckas avkopplade paddling och fiske längs Råstoätno och Lainoälven är det nu äntligen dags att lansera "nya" Utsidan, eller "Utsidan 3.0" som vi kallar den här versionen internt.

Utsidans historia är lång och krokig. Fram till 1999 var den ett rent hobbyprojekt driven av mig; den versionen av Utsidan brukar vi kalla "1.0"