Jag bor annorstädes men jobbar en del i stockholmstraken. Då föredrar jag att övernatta ute i det fria.

Användarnamn: Charlieponken

2019-03-02

Övernattning med hängmatta i Rösjöskogen naturreservat

Hej alla!

Jag ligger lite efter i rapporteringen här, ska försöka jobba ikapp.

2019-02-20

Första natten utomhus i hängmatta

Hej alla!

Nu har jag införskaffat en hängmatta. Tänkte att det skulle vara ett trevligare alternativ än tält under de närmsta månaderna med snö, is, slask och lera, men kanske är jag fast i hängmatteträsket efter det, vi får väl se. =)

2019-02-19

Övernattning i vindskyddet vid Trehörningen lite norr om Domarudden

Hej alla!

Förra veckan blev det bara en natt utomhus, som jag nu tänkte rapportera. Jag tog bilen till parkeringen vid domarudden, med siktet inställt på vindskyddet vid Trehörningen ungefär 2.5 km därifrån. När jag lämnat bilen och skulle börja gå den första delen av sträckan, som går utmed elljusspåret blev jag lite förskräckt. Skulle det vara så här isigt hela vägen (Bilden är tagen morgonen därpå när det var lite ljusare):

2019-02-08

Sista natten ute under Januari månad 2019

Här kommer en något sen rapport från min övernattning mellan tisdag och onsdag förra veckan.

Efter jobbet på tisdagen tog jag bilen till Södersätra och parkeringen vid koloniträdgårdarna. Några kvinnor gick förbi med en hund när jag skulle lämna bilen och frågade om jag skulle ut och vandra. De tyckte att jag var tokig när jag sa att jag skulle övernatta i skogen.

2019-02-03

En januarinatt i vindskyddet vid Västerhaga fyr

Så i måndags bar det iväg igen. Efter en dag på jobbet for jag åter mot Bogesundslandet södra sida, men den här gången med siktet inställt på vindskyddet vid Västerhaga fyr: