vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

2009-05-09

MIN lilla hund!

Två veckor utan hund räckte.

Här är vår nya familjemedlem,min första egna vovve.

Hon verkar heta Pixi,tycker vi.

Orädd,tuff,vild och oemotståndligt söt är intrycket efter ett dygn.

Ett snabbt beslut,en resa ner till vårt lands sydligaste del-och hem igen med denna raring.

Men tillsammans med draghunden blev hon lite mindre morsk.

Som bonus på min mycket snabba genomresa genom landet,trevlig samvaro med hundens uppfödare,gula rapsfält,blommande äppelträd och fina skånska gårdar.

Och ikväll några renar och ett rådjur när jag sprang ett terrängspår hemma,rekordtidigt att kunna färdas ute i skogen hos oss.

2009-05-10 08:48   BrittMarie
En sån liten sötnos! Men hon ser redan ut att vara en liten dam med bestämda åsikter, Pixi blir nog ett bra namn! Grattis!

2009-05-10 11:39   4623
Grattis! Ihop med Er och "storhunden" kommer hon nog att trivas!

2009-05-10 19:22   annakari
Förstår att du föll för denna rara hund. Pixi ser ut att bli ihopbyltad av stor hund som blivit less på liten söt hund. Jag önskar dig många fina turer med båda dina hundar.

2009-05-10 19:29   Staffan Andersson
Skoj med valp, man kommer ju mest ihåg det roliga :)

2009-05-10 19:40   Karin Hofvander
Jösses, vilket gulligt litet troll!! Avundsjuk i mängder! Pixi hade vi faktiskt planer på att vår lillhund skulle heta...fast det slutade på Emma. Inte ett dugg likt men det passar henne.

2009-05-12 23:31   Öhrnell
Hon känns redan som en ny liten Utsidekompis. Det ska bli kul att få se henne växa upp och följa dig på utflykter.

2009-05-13 04:36   glittergården
Lycka till nu med lilla Pixi, och tack Britt för trevligt besök..
hälsn Annette/Glittergårdens Kennel

2012-07-23

Fierrovagge -och lite om Sommarlabba-färjan

I år skulle vi gå en enkel tur,anpassad till liten hund och något bekväma människor.

Flyg till vindskyddet i Kuravagge,gå till Vaimok,över berget till Fierrovagge och sen ned till Sommarlabba och Tarraleden hem.

2012-07-04

Kaskaivo övergivet utflyktsmål?

Tidigare var stigen upp till Kaskaivo klassad som dagsutflykt från Kvikkjokk.och -ja en gång för länge sen gick jag och min pappa upp där,dagsutflykt helt klart.

För ca 8-10 år sen var jag upp,skitjobbigt minst sagt,då mängder av träd fallit över stigen,då sov jag över,kom hem varm och trött.

2011-10-12

En liten björn

På eftermiddagens hundrunda följde även min son med,första gången i höst.

När vi gick i solens sista strålar längs en ås omgiven av vatten sa han "en björn";något 10tal meter framför oss kom en riktigt mörk liten björn,vek ned mot vattnet;och min lilla cavalier Pixi gick efter.