vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

2009-08-01

Tsielekjokk-södra kungsleden

En varm skön kväll den sista veckan i min långa lediga sommar,lite regn trots väderprognosen om uppehåll och sol.

Det är en ny båtbrygga och stig längs vinterleden ned till Saggat.Hoppas den fungerar även vid riktigt lågvatten.

2009-07-26

Pärlor i spenaten

Rubriksförklaring längre fram...

Tillslut kom jag ut på en liten tur;fick"valpledigt" en helg och passade på att flyga upp till Staloluokta för att för första gången gå hela Tarraleden tillbaka till Kvikkjokk;har alltid gått delar,avvikit etc,men nu passade det bra att hålla sej på leden hela vägen hem.

2009-06-29

Nära fjällen,men inget tur-läge

Bara inse,att i sommar blir det ingen fjälltur.

Valp och stugbygge är inte fjällturs-kompatibelt.

2009-05-30

Snabbtur i Muddus

Lite tid att prioritera tältning,men igår kväll gjorde jag en"åt-o -fram" från Sarkavaare till Ramso (Nammates)i Muddus.

14km på mest torr lättfärdad stig enkel väg.

2009-05-24

Att dana en kajakhund

Alla som lessnat på mitt valp-skrivande kan sluta läsa;det blir mycket valp,för den fyller mycket av min tid.

Kläm-fredagen innebar som så ofta för oss inlandsbor att åka till stan och handla nödvändigheter.