vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

2010-07-03

Kvikkjokk-gjort lite nytta också

Sådär;nu har jag ägnat ett antal timmar igår och idag åt att måla hallen och dess takstol.

Jättenöjd med hur det ser ut,vitt och brunt som kontrast,tror det kommer att bli så fint när det väl är någorlunda klart.

2010-07-02

Kvikkjokk-en natt på berget

Stabilt kanonväder;igår blev det en paddeltur genom deltat,Nammatskanalen,ut i älven,in i Vinbärskanalen där det verkar som att bävrarna är än mer aktiva än förr;dock har jag aldrig sett nån.

Det är ett riktigt styrkeprov för mej att ta mej upp genom forsen/strömmen;ibland står man nästan still,men så får man lite medvatten och kommer vidare för att glida nedför älven igen.

2010-07-01

Kvikkjokk-utan vandring

För de flesta är Kvikkjokk en stopp-eller startpunkt fär en längre vandring.

För mej som tillbringar mycket tid här en del annat.

2010-06-30

Kvikkjokksrapporten

Jag har skaffat ny leksak;en mini-PC.

Kapaciteten här är lite varierande,det kopplar ner ibland och är få kilobyte däremellan,men det funkar annars helt OK.

2010-06-26

Sommarledigt

Tidig utcheck från arbetet i torsdags,in på gymmet ett sista skrotlyftarpass.

När jag gick ut slog VÄRMEN emot mej,det som varit så kallt mest hela tiden,en morgon i veckan var det bara 6 ynka plusgrader.