vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Sova i snögrotta

Sådär!

Då var grottsovandet avklarat.

När februarikylan slår till

håller den Jokkmokks samhälle i ett iskallt grepp.

Oavsett vad det står för temperaturangivelser om man tittar på SMHI,den väderstationen ligger ett par mil söderut på en solig höjd och säger ingenting om  livet i köldhålan.

Skogsskidföre

Andra gången denna vinter på mina fina handgjorda skönheter som bär överallt i lössnön.

Och idag finns det mängder av lössnö,vanlig skidåkning inte att tänka på,igårkväll var det nog gränsen tom för att ha en någorlunda genomförbar hundtur.

Efter marknaden

Så var den stora tillställningen Jokkmokks marknad över för denna gång.

Så upphaussad och megastor som den senaste åren var den inte,tyckte jag.