vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

2008-04-27

Hemmahelg.

Det är lite av "loser-stämpel" att inte åka till fjälls en aprilhelg.

Nån som hade jobb-dagar + stugan upptagen av dess ägarinna,min syrra och en hel drös hundar..

2008-04-21

maräng-svisch

En till härlig långhelg i Kvikkjokk.

Vi åkte upp i torsdags kväll och tog med både vår lilla hund och draghunden.

2008-04-15

packa mammas lättsäck

Vad barnslig jag är,och "erkänner" på nätet dessutom.men jag torde ha viss förståelse på denna sida.

Mitt i den fantastiska vårvintern vi har,som fortfarande är en kallvinter med växande snötäcke och riktiga skidspår,så drar jag fram min lilla lätta 31-litersäck (Osprey Talon) och trycker ner tält,sov-och mat och övernattningssaker i den.

2008-04-11

En barfläck-Hurra!

Det blev så soligt fram på dagen att jag i vanlig ordning slutade tidigt för att nyttja dagen ordentligt.

Mitt senaste viktkap hade kommit,så jag hämtade ut det.

2008-04-07

Ingen vår i sikte

Motionsloppet Dundret runt brukar markera att vintern övergår i vårvinter.Så inte i år.

Som vanligt åkte vi 3-milen runt Dundret i vanligt kallföre.Vi har åkt de senaste 12 åren,och jag ytterligare en gång långt tidigare.