vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

2007-11-25

Sköna söndag

Fanns ett program som hette,sköna helg skulle jag gärna kalla det.Vara ledig och ha det bra.

Så mycket som ryms inom tidsrymden av en vanlig arbetsdag:sova ett par timmar längre än på vardagen,hinna åka mitt skatepass p å20km,se på skidtävling på tv och åka till backen för härlig o-pist åkning tills den liften stängde och jag var nöjd.

2007-11-20

Månskensromantiker

När månen börjar lysa finns nog inte mycket som är vackrare än en tur på skidor bland snötyngda träd.

Var i valet och kvalet om jag ändå inte skulle träna på gymmet efter jobbet,för det var rätt kallt,men när jag cyklade iväg så kändes det riktigt behagligt.

2007-11-18

Novembervinter och tidig skidpremiär

Ja,så blev nog vintern permanent.

Skidåkning varje dag,men så verkar min kropp helt plötsligt inte vilja vara med.

2007-11-13

Liv och rörelse

Rörelse är liv,att röra sej är att leva,livet är som bäst när man rör sej,eller?

Vi människor är olika.

2007-11-10

Massor av snö

Måste bara visa hur mycket snö som kom igår.